Brand

Door een felle uitslaande brand was op de avond van 19 december 1981 de kantine van ijsclub De Haar in Enspijk volledig verloren gegaan.
De vrijwillige brandweer van Deil was na de alarmering zeer snel ter plaatse, maar desondanks was het gebouwtje onherstelbaar verwoest. Ook de geluidsinstallatie, die in het gebouw stond was verbrand. De brand is waarschijnlijk ontstaan in de frituurafdeling van het gebouw.
Veel schaatsliefhebbers hadden zodoende een vergeefse reis naar Enspijk gemaakt, omdat ook de verlichting, door de brand niet meer kon worden ontstoken. Ook zondagavond was het op de anders zo drukke ijsbaan stil en donker. Men zou wel proberen een noodverlichting aan te leggen.
De ijsclub in Enspijk, die aan vele streekgenoten schaatsplezier verschaft, was met deze brand vreselijk gedupeerd. Men was direct begonnen met voorbereidingen om eventueel te komen tot de bouw van een nieuwe kantine.
Nog tijdens de brand zijn er door verschillende bedrijven en instanties toezeggingen gedaan voor financiële hulp.
Uiteraard was dat al een pleister op de wonde van het bestuur, want er was veel geld met de wederopbouw gemoeid. Op korte termijn was men begonnen met de bouw van een nieuw clubhuis.